Voorwaarden

Voorwaarden

Verkoopvoorwaarden

  • Voor de koper:

  • Tweedehands kleding of accessoires zijn gedragen en kunnen gebruiks- en/of was sporen bevatten. Als koper accepteer je deze eventuele onvolkomenheden.
  • De verkoopprijzen zijn inclusief BTW.
  • Als je niet tevreden bent met je aankoop, kun je deze retourneren. Het item mag niet gedragen zijn, moet in dezelfde staat verkeren als bij aankoop, een kassabon moet je overleggen. Meld je retour binnen 1 week, dan kunnen we de uitbetaling aan de inbrengende klant terugdraaien.
  • 2nd Life@Ingrid heeft geen controle over en garandeert niet de kwaliteit en de authenticiteit van de artikelen.
  • 2nd Life@Ingrid  aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade voortvloeiend uit het gebruik van de producten die zijn verkocht via 2nd Life@Ingrid.

Inbrengvoorwaarden

  • Voor de inbrenger

  • Inbrengen kan tijdens openingstijden van de winkel, zonder afspraak
  • 2nd Life@Ingrid  neemt de items in consignatie. Dat betekent dat  2nd Life@Ingrid  de artikelen namens jou verkoopt, 
  • Kleding en accessoires dienen in prima staat te zijn, gewassen, gestreken, geen vlekken, haren, vaal, zichtbare stoppage e.d. en niet ouder dan 2 a 3 jaar.
  • Schoenen, tassen en accessoires moeten schoon en gepoetst zijn. Geen zichtbare gebruikssporen, geen slijtage aan de hakken.
  • Kleding zonder merklabel wordt niet ingenomen.
  • 2nd Life@Ingrid aanvaard geen kleding van de confectiemerken/winkelketens van  Zeeman, Wibra, Aldi, Primark, C&A, Vogele, Miss Etam, Takko e.d. (H&M/Zara selectief)
  • Bied je items a.u.b. aan in een flexibele tas bv. een bigshopper of papieren tas, dus geen koffer dozen en kledinghangers.
  • Het minimale aantal items in te brengen is 5 stuks en maximaal 25 stuks per inname.
  • De inname is seizoensgebonden. (zie tabel hieronder)

Verkoop van tweedehandsitems

  • 2nd Life@Ingrid  bepaalt welke items zij inneemt, en voor welk bedrag een item wordt verkocht.
  • 2nd Life@Ingrid  heeft de vrijheid om eventueel  korting te geven om een klant over de streep te trekken of als blijkt dat de staat van het kledingstuk minder is dan gedacht bij de inbreng.
  • Items worden ong. 8 weken in de winkel gehangen. 2nd Life@Ingrid  zal zich maximaal inspannen om een koper te vinden voor de te koop aangeboden item(s) en is vrij om hierin derden te betrekken, als Facebook en Instagram.

Vergoeding

De vergoeding voor ingebrachte items heeft de volgende verdeling: 

  • 35% voor u
  • 21% BTW
  • 44% is voor 2nd Life@Ingrid.
  •  
  • Na 2 maanden wordt je niet verkochte kleding eruit gehaald en gaan we het met elkaar verrekenen. Je krijgt dan een mail van ons waarin wordt vermeld wat je tegoed is. Je tegoed kun je dan contant ophalen in de winkel.
  • Na 1 jaar komt het eventuele tegoed te vervallen.
  • Wilt u de niet ingenomen/verkochte items niet terug dan worden deze eigendom van 2nd Life@Ingrid.  Zij schenkt dit aan het goede doel.
  • Wilt u deze wel terug dan dienen de items binnen 2 weken worden opgehaald.
  • Niet opgehaalde items worden 2 weken na contact via de mail alsnog eigenaar van 2nd Life@Ingrid.
  • Het goede doel is Stichting Let the Children Play. meer info via www.letthechildrenplay.nl of via de FB pagina Stichting Let the Children Play.

Uw kleding is veilig

  • 2nd Life@Ingrid heeft antidiefstal beveiliging en camerabewaking, en zal zich ten alle tijden inzetten om de ingebrachte stukken goed te beheren als waren zij van haarzelf. Uw kledingstukken hangen echter op eigen risico. 2nd Life@Ingrid kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor beschadigde, gestolen of zoekgeraakte artikelen.
  •  
  • Bij inname van de artikelen gaat 2nd Life@Ingrid   er van uit dat je kennis hebt genomen van deze voorwaarden en hiermee akkoord gaat.

Welke kleding kunt u wanneer inbrengen?

Februari – April Voorjaarskleding                
  (Voorjaarskleding voor kinderen, dames/heren.  De 1e lente/zomerkleding. GEEN korte broeken en hoog zomerse kleding)
                     
Mei – Juli Zomerkleding                
  ( Zomerkleding voor kinderen, dames/heren.  Korte broeken en hoog zomerse kleding)      
                     
Augustus – September Najaarskleding                
  (Najaarskleding voor kinderen, dames/heren. De 1e herfst/winterkleding, GEEN dikke jassen en truien)  
                     
Oktober – Januari Winterkleding                
  (Winterse kleding voor kinderen, dames/heren. Dikke truien en jassen)        
                     
November Feest en Gala kleding                
                     

Voorwaarden webshop

Verzending

  • Gratis verzending vanaf € 50,- binnen Nederland
  • Gratis verzending vanaf € 120,- naar België
  • Voor 17:00 uur besteld, binnen 2 à 3 werkdagen in huis (binnen Nederland).
  • Verzendkosten vanaf 3,95 in Nederland via DHL, voor buitenland de geldende DHL/PostNL tarieven of voor meer info neem aub even contact met ons op.

Retourneren

  • Stuur binnen 14 dagen een mailtje naar info@2ndlifeatingrid.nl met de reden van je retour.  Je krijgt een retourformulier met adres toegestuurd per mail.
  • Je hebt het recht om je bestelling tot 14 dagen na ontvangst retourneren. Na annulering heb je nogmaals 14 dagen om je bestelling retour te sturen.

Kosten retour

  • De koper is verantwoordelijk voor de verzendkosten retourzending.
  • Raadpleeg voor de tarieven de vervoerder DHL.
  • De koper zal het product in originele staat aan de 2nd Life@Ingrid  retourneren.
  • Wanneer een item beschadigd is, of sporen van gebruik toont kunnen wij de waardevermindering bij je in rekening brengen.

Creditering van het bedrag

  • Hebben wij je retour in goede orde ontvangen?
  • Binnen 7 dagen na ontvangst van je retour storten wij het aankoopbedrag terug op de rekening waarmee je betaald hebt.

Klachten

  • Klachten kun je kenbaar maken door een mail te sturen naar  info@2ndlifeatingrid.nl.
  • Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op www.ec.europa.eu. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.